גילוון חם וקר

מה ההבדלים ביניהם ומהם היתרונות של כל אחד מהם

על מנת לשמר מתכות לאורך זמן, יש לדאוג לצפות אותן בחומר מבודד שימנע מהן להינזק. שירותי גילוון חם וקר כוללים ציפוי מתכת באמצעות אבץ, בתהליך עבודה המשלב טמפרטורות גבוהות מאוד או טמפרטורות נמוכות במיוחד. הליך זה, שנעשה על ידי חברות המתמחות בכך, מספק מענה לחברות בנייה, למסגריות וגם לצרכים פרטיים.

מהו גיוולון קר וחם

כשמדברים על גילוון חם וקר הכוונה לשיטת ציפוי מיוחדת, הנדרשת אך ורק במתכות בשל אופי החומר. גיוולון חם נעשה בטמפרטורה גבוהה במיוחד – 460 מעלות. תהליך זה כולל טבילת המתכת אותה יש לצפות באמבט מיוחד, בו יש נוזל אבץ מותך. הציפוי המתקבל נראה כמעין אבקה לבנה ועדינה במראהה. היתרון הבולט של שיטת ציפוי זו היא העובדה שמדובר בפתרון המסייע בשמירה על המתכת זמן רב, גם בסביבה בה תנאי מזג האוויר קיצוניים וקשים במיוחד. גילוון קר , לעומת זאת, נעשה על ידי התזה של חוטי אבץ מיוחדים, ישירות על המתכת. ההתזה נעשית באמצעות מעין מכשיר דמוי אקדח, המשיג תוצאה מדויקת. הגילוון הקר יוצר ציפוי הגנה השומר על פני המתכת מחלודה או כל נזק אחר שעשוי לפגוע בה הזמן או המקום. גילוון מסוג זה מסייע גם בהסרת שומנים וקורוזיה ממתכות שונות, במידה ואלו כבר נפגמו. לעיתים כולל הגילוון הקר תהליך נוסף, במסגרתו מוכנסת המתכת ישירות לאמבט עם חומר הציפוי, עד לכיסוי מלא.

יתרונות תהליך הגיוולון

אחד מיתרונותיו של הגיוולון החם, הינה האפשרות לצפות חלקי מתכת ארוכים במיוחד, המגיעים עד לאורכים של כמה מטרים. יתרונו הבולט של הגילוון הקר הוא שכבת הציפוי החלקה, שנוצרת מיד בתום תהליך העבודה. השימוש באבץ כחומר ציפוי, מגן על המתכת ומונע קורוזיה. מדובר בציפוי המחזיק מעמד זמן רב ולכן מהווה פתרון יעיל בהגנה על החומר.

חברת אלקטרו כימי מציעה שירותי גיוולון חם וקר המבוצעים על ידי צוות מיומן של עובדים. זאת הודות ל -20 שנות הניסיון של החברה והעבודה מול לקוחות ממגוון תחומים שונים. לצד שירותי גילוון, מציעים לכם באלקטרו כימי גם ייעוץ וליווי שיסייעו לכם במציעת המענה הנכון והמתאים עבורכם.

כתיבת תגובה