אלמנטים דקורטיביים – המדריך המלא

האלמנט שבו משתמשים בחיפוי קירות חיצוניים או בתוך המבנה משפיעים בצורה דרמטית על האווירה ועל העיצוב. מעבר לכך, קיימים סוגים מסוימים של אלמנטים שאותם ניתן לשלב גם לצרכים פונקציונאליים ספציפיים. אז איך עושים את זה? הנה המדריך המלא

פרופילים, קרניזים וסוגים שונים של דקורים הם אלמנטים דקורטיביים שהפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מתחום העיצוב והבנייה. מלבד שימוש באלמנטים מן הסוג הזה עבור קירות וחלל חוץ המבנה, יש כאלה שבוחרים לשלב אותם דווקא בחלל הפנים. כמו כן, קשה להתעלם מהאופן שבו הם משדרגים מערכות קיימות של גדרות, מעקות ועוד.

מה היתרונות של אלמנטים מעוצבים?

אלמנט שמצליח להיות גם פונקציונאלי וגם דקורטיבי מוכיח את עצמו בעיצוב מבנים ובתים. בטווח הקצר, היתרון הוא שניתן להוסיף אלמנטים שונים בלי להיכנס לשיפוץ יקר ובלי לבזבז זמן וכסף. בטווח הארוך, האלמנטים מיוצרים מחומרי גלם חזקים ועמידים שלא דורשים אף סוג תחזוקה. על רקע היתרונות הללו של האלמנטים, אין פלא שהם הפכו למוצר מבוקש אצל אדריכלים ומעצבי פנים.

מה ההבדלים בין סוגים שונים של אלמנטים?

הסוד בשימוש נכון באלמנטים הקיימים הוא להתאים אותם לצורכי קהל היעד ולאופי של המבנה. כך למשל ניתן לשלב פרופילים סביב מפתחים וחלונות, אך להתמקד בקרניזים לתקרה ולקירות. לשם השוואה, סוגים שונים של דקורים משולבים כיום לעיצוב מוקפד לאזור הבית ויש גם פתרונות שיכולים להתאים לעיצוב חדש לבנייני מגורים משותפים.

התאמת האלמנטים לחדרים השונים

עוד דרך טובה לנצל את יתרונות האלמנטים השונים היא להתאים אותם לחדרים שיש בבית. אלמנטים מסוימים יכולים לשדרג את המטבח, ומנגד אחרים את חדרי השינה ואת חדרי הרחצה והשירותים. בגלל שלכל חדר יש מאפיינים אחרים, צריך למצוא עבורו את האלמנטים הרלוונטיים.

אלמנטים דקורטיביים

אלמנטים כאמצעי לחלוקה והגדרה של החללים 

האמת היא שהדרך הכי טובה להפיק את מלוא היתרונות מסוגים שונים של אלמנטים דקורטיביים היא להשתמש בהם כדי לחלק ולהגדיר מחדש את חללי הבית. כך לדוגמא משתמשים בקרניזים סביב האזור המרכזי של הסלון, אך בוחרים פרופילים בסגנון קצת אחר עבור החלונות בחדרים. בין לבין, אפשרות נוספת היא השראה מקטלוג עיצובים כדי לבחור אלמנטים לחצר, למרפסת או לגינה.

כמה עולה לשלב אלמנטים בבית?

החדשות הטובות הן שהתחרות בין בעלי מקצוע שונים תורמת לירידת מחירי אלמנטים דקורטיביים. בעקבות התחרות הקיימת כיום בין החברות ובעלי המקצוע שעוסקים בתחום, ניתן להשיג אותם במחירים משתלמים, מפתיעים ובאיכות גבוהה . לזה צריך להוסיף את המפרט המתקדם של האלמנטים ואת העובדה שהם כאמור לא דורשים תחזוקה מסובכת.

איך בוחרים סגנון עיצוב רלוונטי?

הבעיה היחידה עם היצע גדול מאוד של אלמנטים שבהם אפשר להשתמש על מנת לגרום לשינוי הסגנון הדקורטיבי בבית, היא שרבים לא יודעים איך לבחור אותם. במילים אחרות, דווקא ההיצע הגדול עלול להיות לרועץ עבור מי שלא מגיעים מהתחום. לכן, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע ולערב אדריכלים ומעצבי פנים בתהליך קבלת ההחלטות. לאחר מכן, ניתן להכניס אל מערכת השיקולים גם את העניין הכלכלי.

אלמנטים לבתים חדשים או במהלך שיפוץ

בחירה נכונה של אלמנטים דקורטיביים מתאימה לכל סוגי הבתים. אפשרות אחת תהיה לשלב אותם כבר בשלבים המוקדמים של בניית בית פרטי וחדש, בעוד אפשרות אחרת תהיה לשדך אותם לבית קיים. בכל מקרה, כדאי להכיר בהבדלים בין האלמנטים ולבחור אותם על פי סגנון עיצוב מועדף ורלוונטי.

כתיבת תגובה